13 دی ماه 1394 فاز دوم پارک پرندگان آبزی(محیط امن قره سو)

بسم الله الرحمن الرحیم
بیست سال بعد به خاطر کارهایی که نکرده ایم بیشتر حسرت خواهیم خورد تا کارهایی که کرده ایم
13 دی ماه 1394
فاز دوم پارک پرندگان آبزی(محیط امن قره سو)
دوستان و همفکران حامی محیط زیست
سلام علیکم
با احترام به قلب مهربان تمامی حامیان محیط زیست
*حمایت از محیط زیست،جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری،توسعه اقتصادی*
عزیزان روز تاریخی و سرنوشت سازی فرا رسیده است که در آخرین نفس های قره سوی مظلوم فرصتی پیش آمده تا میراث کهن و حیات جانوری آن را تا ابد حفظ نمائیم.
همانگونه که مستحضر هستید رودخانه قره سو بعنوان قلب تپنده حیات دشتهای استان کرمانشاه چندین و چند سال است که از لحاظ آلودگی فیزیکی و شیمیایی و برداشت سود جویانه از منابع آبی زیر زمینی،سرچشمه و آب رودخانه مورد هجوم انسان گرفته است، به شکلی که از آن رودخانه پاک چیزی جز فاضلاب خانه ای فصلی باقی نمانده است، متاسفانه هیچ کس و هیچ نهادی مسئولیتی برای خود در خصوص حفاظت از آن قائل نیست علاوه بر تخریب تقریبا صد درصدی پوشش جنگلی و گیاهی آن متاسفانه لطمه ای غیر قابل جبران به حیات جانوری قره سو وارد شده است بطوری که از دهها و شاید صدها گونه جانوری آن چیزی باقی نمانده است،انواع مرغ ابی،سگ آبی،ماهی،خرچنگ،مار،پرنده و گونه هایی که حتی در سطح جهانی نیز در خطر انقراض قرار دارند و قره سو آخرین زیستگاه طبیعی انها بوده است. عزیزان چکار باید بکنیم؟؟
راه نجات این گوهر ناب و حیات بخش چیست؟؟
انجمن حامیان محیط زیست روانسر ،چرو تصمیم گرفته است حداقل کار ممکن و اساسی لازم را در سرچمشه قره سو یعنی سراب روانسر انجام دهد و محیط حفاظت شده طبیعی را جهت حفظ و نجات گونه های قره سو در داخل دریاچه پایین دست سراب روانسر ایجاد نماید در همین راستا  از تمامی سمن های محیط زیستی تقاضا مینماید جهت ایجاد محیط امن قره سو با نقطه نظرات و کمک مالی خود چرو را یاری نمایند.
مشخصات مختصر طرح به شرح زیر است
سطحی به مساحت300متر مربع در وسط دریاچه و در جزیره که در آن با ایجاد شبکه دالان های تو در تو در لایه های زیرین خاک بعنوان زیستگاه گونه های مختلف به شیوه کاملا مهندسی که توانایی  هدایت اب را نیز دارا می باشد ایجاد میشود،ایجاد چندین لایه لجن ، نی زار [پاپیرپس طبیعی قره سو]  و درخت های بید در مرکز جزیره و....
ایجاد لانه های مخصوص انواع پرندگان بومی و مهاجر و قرار دادن انواع مختلف پرندگان آبزی(قو،فلامینگو و...) در محدوده حفاظت شده.
قرار دادن سیستم ایمنی آبی و امنیت الکترونیک
گروه مطالعه و مراقبت بهداشتی و زیستی

ان شاءالله ایجاد محیط امن تمامی جانوران قره سو را تحت پوشش حفاظتی خود قرار می دهد و امیدواریم تا نجات قطعی قره سو بتواند گنجینه گهر بار حیات آن را حفظ کند.
چرو برای احداث منطقه حفاظت شده و حفظ حیات جانوری قره سو به کمک مالی شما و تک تک مردم احتیاج دارد.





تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1398برچسب:, | 18:44 | نویسنده : چرۆ |